کتایون افضلی؛ گلشن کیانی پور
چکیده
با وجود اینکه استراتژیهای زیادی برای افزایش تعاملات کلاسی در کلاسهای مکالمه وجود دارد، بسیاری از معلمان تازه کار از این استراتژیها آگاهی ندارند. با توجه به این مساله، هدف تحقیق حاضر بررسی استراتژیهایی که معلمان برای افزایش تعاملات بین معلم و دانش آموز و دانش آموز و دانش آموز به کار می برند می باشد. بدین منظور 50 جلسه از کلاسهای مکالمه ...
بیشتر
با وجود اینکه استراتژیهای زیادی برای افزایش تعاملات کلاسی در کلاسهای مکالمه وجود دارد، بسیاری از معلمان تازه کار از این استراتژیها آگاهی ندارند. با توجه به این مساله، هدف تحقیق حاضر بررسی استراتژیهایی که معلمان برای افزایش تعاملات بین معلم و دانش آموز و دانش آموز و دانش آموز به کار می برند می باشد. بدین منظور 50 جلسه از کلاسهای مکالمه دانشگاه مشاهده و ضبط گردیدند. سپس این مکالمات ضبط شده از طریق مدل هاچبی و ووفیت به حالت مکتوب در آورده شدند و مطابق مدل والش آنالیز شدند. سپس پر تکرارترین استراتژیها مشخص گردیدند. نتایج این تحقیق می تواند برای تدریس مکالمه مورد استفاده قرار گیرد.